Τα πρώτα στοιχεία από την επεξεργασία των ισολογισμών του 2007, χρονιάς-ρεκόρ για τα εταιρικά κέρδη, είναι αποκαλυπτικά για την έκταση που έχει λάβει η κερδοσκοπία από επιχειρήσεις οι οποίες εκμεταλλεύονται τη δεσπόζουσα θέση τους σε κλάδους καταναλωτικής αιχμής για να αυξάνουν τα μεγέθη τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Statbank, σε δείγμα 2.500 ισολογισμών, ο βιομηχανικός τομέας «δούλεψε» πέρυσι με μέσο περιθώριο κέρδους 6,51%. Στο εμπόριο το αντίστοιχο μέσο περιθώριο κέρδους ήταν 4,24%.
Με 21% η 3Ε, με 35% η «Χάλυψ»
Ωστόσο σε επιμέρους κλάδους τα περιθώρια ήταν πολλαπλάσια: Στον κλάδο ποτών λ.χ το περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 21%, χάρη στη συμβολή των δύο μεγάλων εταιρειών του κλάδου της Coca Cola 3Ε και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, που αποκόμισαν κέρδη πάνω από το 25%.
Στον κλάδο Μη Μεταλλικών Ορυκτών και κυρίως στην τσιμεντοβιομηχανία που γνώρισε πιένες, το καθαρό περιθώριο κέρδους ξεπέρασε το 15,5%. Για τη «Χάλυψ» έφτασε στο 35%, για την «Τιτάν» προσέγγισε το 30%, ενώ για τον «Ηρακλή» το 17%.
Στον κλάδο τροφίμων το περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 5%. Επιμέρους επιχειρήσεις όμως τίναξαν τη μπάνκα στον αέρα. Η Nestle-Ελλάς Παγωτά λ.χ. με πωλήσεις 74,3 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 35,28 εκατ. ευρώ (από ζημιές 4,8 εκατ. ευρώ το 2006) είχε περιθώριο κέρδους 47,46%. Η Cadbury Hellas που εμπορεύεται επώνυμες τσίχλες είχε 21,62% ενώ η Nestle-Ελλάς με τζίρο 352 εκατ. ευρώ και κέρδη 68,7 εκατ. ευρώ, σχεδόν 19,5%. Παρόμοια εικόνα (9,9%) και στον κλάδο των φαρμάκων-απορρυπαντικών. Ομως οι μεγάλες επιχειρήσεις κέρδισαν πολλά περισσότερα. Η Golgate - Palmolive με περιθώριο κέρδους 20,19%, η Βιανέξ με 19,92%, η Loreal με 18,95% ενώ η Γρ. Σαράντης με 18,6%.
Στο Εμπόριο, τα περισσότερα σούπερ μάρκετ (Βασιλόπουλος, ΕΝΑ, Metro, Μασούτης) δούλεψαν με συγκριτικά χαμηλό περιθώριο κέρδους, 3,5%-4%, στοιχείο που αποτελεί και όπλο στη διαμάχη τους με τους προμηθευτές. Ωστόσο, άλλα «εξειδικευμένα» πολυκαταστήματα, όπως Praktiker (12,29%), Jumbo (24,7%), ΙΚΕΑ (18,2%), δουλεύουν με πολύ μεγαλύτερα περιθώρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Statbank, σε δείγμα 2.500 ισολογισμών, ο βιομηχανικός τομέας «δούλεψε» πέρυσι με μέσο περιθώριο κέρδους 6,51%. Στο εμπόριο το αντίστοιχο μέσο περιθώριο κέρδους ήταν 4,24%.
Με 21% η 3Ε, με 35% η «Χάλυψ»
Ωστόσο σε επιμέρους κλάδους τα περιθώρια ήταν πολλαπλάσια: Στον κλάδο ποτών λ.χ το περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 21%, χάρη στη συμβολή των δύο μεγάλων εταιρειών του κλάδου της Coca Cola 3Ε και της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, που αποκόμισαν κέρδη πάνω από το 25%.
Στον κλάδο Μη Μεταλλικών Ορυκτών και κυρίως στην τσιμεντοβιομηχανία που γνώρισε πιένες, το καθαρό περιθώριο κέρδους ξεπέρασε το 15,5%. Για τη «Χάλυψ» έφτασε στο 35%, για την «Τιτάν» προσέγγισε το 30%, ενώ για τον «Ηρακλή» το 17%.
Στον κλάδο τροφίμων το περιθώριο κέρδους ανήλθε σε 5%. Επιμέρους επιχειρήσεις όμως τίναξαν τη μπάνκα στον αέρα. Η Nestle-Ελλάς Παγωτά λ.χ. με πωλήσεις 74,3 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 35,28 εκατ. ευρώ (από ζημιές 4,8 εκατ. ευρώ το 2006) είχε περιθώριο κέρδους 47,46%. Η Cadbury Hellas που εμπορεύεται επώνυμες τσίχλες είχε 21,62% ενώ η Nestle-Ελλάς με τζίρο 352 εκατ. ευρώ και κέρδη 68,7 εκατ. ευρώ, σχεδόν 19,5%. Παρόμοια εικόνα (9,9%) και στον κλάδο των φαρμάκων-απορρυπαντικών. Ομως οι μεγάλες επιχειρήσεις κέρδισαν πολλά περισσότερα. Η Golgate - Palmolive με περιθώριο κέρδους 20,19%, η Βιανέξ με 19,92%, η Loreal με 18,95% ενώ η Γρ. Σαράντης με 18,6%.
Στο Εμπόριο, τα περισσότερα σούπερ μάρκετ (Βασιλόπουλος, ΕΝΑ, Metro, Μασούτης) δούλεψαν με συγκριτικά χαμηλό περιθώριο κέρδους, 3,5%-4%, στοιχείο που αποτελεί και όπλο στη διαμάχη τους με τους προμηθευτές. Ωστόσο, άλλα «εξειδικευμένα» πολυκαταστήματα, όπως Praktiker (12,29%), Jumbo (24,7%), ΙΚΕΑ (18,2%), δουλεύουν με πολύ μεγαλύτερα περιθώρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου